Nieuws over oude auto's

Nieuw: pop-up store voor klassiekers

Klassiekerspecialist Potomac Motors uit Terborg lanceert de eerste Pop-up Classic van Nederland, en zelfs van Europa.

In een tijdelijke showroom langs de A12 bij Duiven staan van 4 april tot en met 13 mei zo’n 140 klassieke auto’s uitgestald. De collectie loopt uiteen van Renault tot Rolls-Royce en omvat klassiekers in elke prijsklasse. Daarbij gaat het niet alleen om auto’s, maar ook om twee- en driewielers.

Nieuwe generatie
Eigenaar Roy Bolks van Potomac Motors mikt met dit nieuwe concept ook op de jongere generatie: “Met de Pop up Classics store laten we jongeren op een laagdrempelige manier kennis maken met oldtimers. Naast state of the art klassiekers in het hoge segment bieden we klassiekers voor een laag instapbedrag om zo de nieuwe generatie te enthousiasmeren voor het aanschaffen van een oldtimer. Met name de ongedwongen sfeer maakt dat de jongere generatie zich thuis zal voelen in de store.”

Passie
Interclassics, het klassiekerevenement dat jaarlijks door MECC Maastricht wordt georganiseerd, ondersteunt het initiatief van Bolks. “Uit cijfers van onze beurzen blijkt dat met name de generatie ouder dan 45 jaar zeer geïnteresseerd is in het bekijken, kopen en verkopen van klassiekers”, zegt beursorganisator Erik Panis. “De uitdaging ligt in het overbrengen van de passie voor opgepoetst koetswerk en blinkend chroom naar de jongere generatie. Als organisatie van zowel InterClassics in Maastricht als Brussel steunen wij dan ook initiatieven die bijdragen aan het enthousiasmeren van de jongere generatie voor oldtimers.”

De Pop-up Classic is vanaf 4 april zeven dagen per week geopend, de toegang is gratis. Het adres is Geograaf 9, 6921 EW, Duiven.

2 reacties op “Nieuw: pop-up store voor klassiekers

Avatar image
admin on 10/04/2015 20:30

Beste Net de Jong,

Je bent van harte welkom om te reageren op berichten op Oldtimerblog. Maar als je iets wilt verkopen, hebben we liever dat je een advertentie plaatst.

Groeten,

Freek van Leeuwen
webmaster

Avatar image
Philip on 19/04/2015 10:19

Pop up voor klassiekers, ik denk dan aan de vergelijking van braderieën en winkels, wat normaal in de winkel ligt ligt nu op een kraampje, het zijn dezelfde spullen maar lijken zo veel goedkoper. Dat het laagdrempelig zou zijn weet ik niet. Dat zou nog het enige “anders” zijn van het hele concept.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *